Od kilku lat można zaobserwować rosnące zainteresowanie naturalnymi środkami wspomagającymi odchudzanie. Ich duża popularność jest konsekwencją trendu na zdrowy tryb życia, który najbardziej zauważalny jest wśród mieszkańców dużych miast. Osoby stosujące zrównoważoną dietę, systematycznie uprawiające sport, stronią od suplementów, którym bliżej do tablicy Mendelejewa niż darów matki natury. Zapotrzebowanie w tym zakresie zostało zaspokojone, przynajmniej częściowo, przez odkryte na nowo algi morskie. Znane i używane od tysięcy lat zawładnęły sercami szerokiego grona zwolenników zdrowia na talerzu.

ALGI JAKO WSZECHOBECNY SUROWIEC PRZYSZŁOŚCI

Algi (glony) to ogromna grupa organizmów wodnych, najliczniej występujących na półkuli północnej, gdzie ich roczne wydobycie to około 1,5 mln tony. Rosnąca popularność alg wynika, w znacznej mierze, z ich szerokiego zastosowania. Sprawdzają się one w kosmetyce, medycynie, rolnictwie, hodowli zwierząt, czy też w produkcji biopaliw. Niemniejszym uznaniem algi morskie cieszą się wśród osób będących na diecie redukcyjnej.

SPIRULINA, CZYLI COŚ NA ODCHUDZANIE

Wszyscy dążący do zrzucenia zbędnych kilogramów choć raz słyszeli o właściwościach niebieskozielonej spiruliny. Swoją nazwę zawdzięcza ona spiralnemu kształtowi, który przybiera, tuż po wyschnięciu. Składnikami spiruliny wspomagającymi odchudzanie są:

  • Błonnik

Przede wszystkim zmniejsza uczucie głodu oraz opóźnia moment, w którym pożywienie opuszcza żołądek. Błonnik ogranicza także wchłanianie tłuszczów oraz pomaga w utrzymaniu glukozy oraz cholesterolu we krwi na odpowiednim poziomie.

  • Jod

Spirulina jest również naturalną skarbnicą jodu, który dostarczany do tarczycy umożliwia jej prawidłowe funkcjonowanie. Odpowiednio pracująca tarczyca wytwarza właściwą ilość hormonów (trijodotyroniny i tyroksyny), które usprawniają ogólną przemianę materii, czyli skuteczność oraz szybkość spalania kalorii.

  • Białko

Kolejnym składnikiem spiruliny, przemawiającym za wprowadzeniem jej do diety, jest białko. Z uwagi na jego doskonałą wartość, spirulina nazywana jest „zielonym mięsem„. Dla porównania, mięso zawiera około 27% białka, soja 34%, a spirulina ma go blisko 60%. Wysoki poziom białka w algach morskich jest szczególnie istotny dla osób, które chcąc uzyskać szczupłą sylwetkę, rezygnują z mięsa oraz jaj. Należy pamiętać, że nieumiejętnie stosowana dieta wegetariańska lub wegańska, często uboga w pełnowartościowe białko, może prowadzić do zahamowania wielu procesów przemian metabolicznych, anemii, pogorszenia odporności oraz zaniku mięśni.

  • Fenyloalanina

Spirulina jest bogatym źródłem aminokwasów egzogennych, w tym fenyloalaniny. Związek ten oddziałuje na ośrodki w mózgu, które odpowiadają za zmniejszenie napadów głodu, i co ważne dla sportowców, zwiększa wytrzymałość oraz odporność na ból.

  • Zasadowość

Nie bez znaczenia jest również fakt, że spirulina jest alkaiczna, dzięki czemu wspomaga utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej oraz pozwala na uregulowanie metabolizmu na dłuższy czas.

Udostępnij