Każdy z nas jest różny. Dostrzegalne gołym okiem różnice to jednak nie wszystko. To co nas wyróżnia to m.in. nasze upodobania, w tym te smakowe, tempo przemiany materii. Jedni cierpią z powodu alergii pokarmowych, różnego rodzaju nietolerancji, inni mogą cieszyć się smakiem każdego produktu. Słomiany zapał to dla rzeszy osób główna przeszkoda w zdobyciu szczupłej sylwetki, inni zaś bez trudu już dawno zrezygnowali z niezdrowych wysokokalorycznych dań by cieszyć się witalnością i sprawnością fizyczną.

Różnorodność dostępnych diet w dużej mierze wynika właśnie ze wspomnianych różnic. Szeroki wybór planów odżywiania pozwala wybrać ten, który najlepiej nam odpowiada. Kilka lat temu popularność zyskał model odżywiania opracowany przez Dr Jeana-Michela Cohena. Zasłynął on tym, że wygrał sprawę w sądzie z Dr Pierre’em Dukanem, po tym, gdy nazwał jego słynną dietę zagrożeniem dla zdrowia publicznego.

Dr Cohen propaguje urozmaicone menu, w którym ważne miejsce zajmują świeże produkty i zdroworozsądkowe podejście do spadku masy ciała. Głównym celem diety Francuza jest:

  1. zgubienie zbędnych kilogramów,
  2. utrzymanie wypracowanej sylwetki przez resztę życia.

Dlatego jest ona przeznaczona dla osób, które bezskutecznie walczą z nadwagą oraz tych cierpiących z powodu efektu jo-jo. W skrócie, dieta ta jest dedykowana wszystkim tym, którym wahania masy ciała nie są obce. Dieta Paryska umożliwia uregulowanie metabolizmu, utratę okrągłości w czasie uzależnionym od wyjściowej i docelowej masy ciała.

Nasz cel, czyli wspomniana docelowa masa ciała jest określana przez twórcę diety jako „Właściwa Waga”, to znaczy taka, którą można osiągnąć bez strachu, że utracone kilogramy powrócą wraz z powrotem do normalnego sposobu odżywania. Opracowany wzór na wspomnianą „Właściwą Wagę” obejmuje masę ciała w 18 roku życia, najmniejszą (na diecie lub bez niej) i największą (włączając okres ciąży) po tym czasie oraz aktualną masę ciała

Kuracja odchudzająca opracowana przez Dr Cohena składa się z 3 etapów:

FAZA COFÉ:

Pierwsza faza diety Paryskiej jest przeznaczona tylko i wyłącznie dla osób zdrowych. Wynika to z reżimu jaki narzuca menu tej fazy. Oszacowano, że w tym okresie jest możliwa utrata do 0,5 kg dziennie przez maksymalnie 8-10 dni. Kaloryczność posiłków pierwszego etapu nie powinna przekraczać 800 kcal dziennie. Z tego powodu istnieje zalecenie by w trakcie tych dni uzupełnić dietę w suplementy, dostarczające witamin i minerałów, które chronią przed zmęczeniem i kryzysem psychicznym.

FAZA BISTRO:

Powinna trwać 2-3 tygodnie, w trakcie których kaloryczność dań wzrasta do 1000 kcal/dzień. W drugiej fazie diety Paryskiej przewidziany spadek masy ciała to 3,5-5 kg. Dania fazy bistro są bogate w białko i błonnik, czyli składniki pokarmowe słynące z tego, że stymulują metabolizm.

FAZA GOURMET:

Wartość energetyczna dań proponowanych w tej fazie wzrasta do 1100-1200 kcal dziennie. W trakcie trwania ostatniego etapu diety Paryskiej można stracić 3-5 kg przez pierwszy miesiąc i 2-4 kg podczas następnych trzech miesięcy. W tym czasie jadłospis ulega znacznemu wzbogaceniu, dzięki czemu spożywanie proponowanych dań daje zdecydowanie większą satysfakcję niż w trakcie dwóch pierwszych faz.

Udostępnij